- Szczegóły
- Kategoria: Wrocław wczoraj i dziś
- Arleta
Początek lat 50. to ciąg dalszy prac nad rozbudową linii tramwajowych, ale też kolejne „oryginalne” pomysły wykorzystania tramwajów. W ramach Tygodnia Oświaty, Książki i Prasy do dzielnic, w których brakowało stałych punktów sprzedaży książek dojeżdżał tramwaj-księgarnia. Zupełnie odmiennie kształtowała się sytuacja komunikacji autobusowej: w mieście pozostało zaledwie 8 pojazdów, więc likwidowano kolejne połączenia... Dzisiaj ostatni tekst z tramwajowej serii :)
- Szczegóły
- Kategoria: Wrocław wczoraj i dziś
- Arleta
W 1945 r., po zakończeniu działań wojennych, ówczesne „MPK” w zasadzie straciło wszystko. Sieć trakcyjna była praktycznie w całości zniszczona, spalono 64 wagonów i 165 doczepek, kolejnych 7 wagonów i 45 doczepek wymagało remontu.
- Szczegóły
- Kategoria: Wrocław wczoraj i dziś
- Agnieszka
Niewielki plac umiejscowiony pomiędzy ulicami Odrzańską, św. Mikołaja i Kiełbaśniczą, od północy zamknięty bryłą kościoła pw. Św. Elżbiety (szerzej znanym jako Fara Elżbietańska lub Kościół Garnizonowy). Dojdziemy tam wprost z Rynku, przez łączącą kamienice Jasia i Małgosię piękną bramę, która dawniej prowadziła… na cmentarz.
- Szczegóły
- Kategoria: Wrocław wczoraj i dziś
- Arleta
W 1902 r. (lub 1901) powołano firmę Tramwaje Miejskie Wrocław (Stӓdtische Straßenbahn Breslau - SSB). Działalność rozpoczęła ona od uruchomienia dwóch linii: ul. Ślężna - Dworzec Nadodrze (Ślężna, Sanocka, Lwowska, Zielińskiego, Muzealna, Podwale, pl. 1 Maja, Dubois, Pomorska, pl. Staszica) oraz Krzyki - Dworzec Nadodrze (pl. Powstańców Śl., Zaporoska, Zielińskiego i potem identycznie jak pierwsza trasa). Na rogu ul. Ślężnej (Lohestraße) i Kamiennej (Steinstraße) wybudowano zajezdnię.
- Szczegóły
- Kategoria: Poczytaj-nia
- Bogusia
Dziś publikacja nietypowa, bo raczej niezbyt obszerna – do poczytania za wiele w niej nie ma, ale z pewnością warto ją upolować i wykorzystać w czasie wolnym :) Mowa o „Przewodniku Rowerowym Szlak Odry” przygotowanym przez Urząd Miejski Wrocławia.
- Szczegóły
- Kategoria: Wrocław wczoraj i dziś
- Arleta
W 1881 r. w okolicach pl. Staszica (Roßplatz, później Benderplatz) odbyła się Śląska Wystawa Rzemiosła i Przemysłu (Schlesische Gewerbe- und Industrieausstellung). Po jej terenie można było przemieszczać się kolejką elektryczną, co dało impuls do stworzenia we Wrocławiu elektrycznych tramwajów. Jeden z miejskich radnych zainteresował tym pomysłem bankowca, Heinricha Heimanna, w efekcie czego w 1892 r. powołano spółkę Elektrische Strassenbahn Breslau (Wrocławskie Tramwaje Elektryczne, ESB).
- Szczegóły
- Kategoria: Wrocław wczoraj i dziś
- Arleta
W latach 60. XIX w. Wrocław zajmował powierzchnię ponad 3 tys. ha (na początku wieku tylko 322 ha). Najbogatsi mieszkańcy przemieszczali się przede wszystkim własnymi powozami, ewentualnie wynajmowali je. Miasto jednak zorganizowało własną sieć komunikacji zbiorowej...
- Szczegóły
- Kategoria: Dzieje się
- Bogusia
W tym roku po raz dziesiąty Koło Przewodników Miejskich Oddziału Wrocławskiego PTTK organizuje „Letnie Spacery z Przewodnikiem”. W każdą sobotę i niedzielę aż do połowy września organizowane są bezpłatne wycieczki tematyczne po Wrocławiu. Tematyka wycieczek jest bardzo różnorodna, więc jest w czym wybierać...